Principper for Børnehuset Elvergården

Principper for forældresamarbejdet:

Barnet skal være i centrum i samarbejdet mellem forældre og personale. Jo større kendskab vi får til hinanden, samt forældrene til Børnehuset Elvergårdens ”liv”, des mere åbent vil vi kunne samarbejde om barnet.

Vores forældresamarbejde er kendetegnet ved:

At vi hilser; siger godmorgen, så forældrene oplever sig velkomne.
At vi er åbne og ærlige, lytter til hinanden, og at dialogen sker på grundlag af gensidig respekt og tillid.
At forældrene bliver inddraget i husets hverdag, deltager i aktiviteter, har dialog om vores værdigrundlag, pædagogiske målsætninger og praksis, dels i hverdagen og når der afholdes møder og forældresamtaler.
At der er et højt informationsniveau, hvor både forældre og personale er forpligtet, og at der er et fælles ansvar for at sikre dette.

Vi er en institution med 105 børn og over 200 voksne (forældre indregnet). Det kan være svært at finde en linje, som alle hele tiden er tilfredse med. Er der nogle ting, I føler, vi griber forkert an, så kom til os, og lad os tale om det. Ligesom vi vil tage kontakt til jer, hvis vi mener, der er behov for det.